Γιατί οι εταιρείες εμπιστεύονται έναν Business Coach;
Η σημασία της εμπιστοσύνης στις σχέσεις Coaching υπήρξε κεντρικό θέμα συζήτησης σε πολλά διεθνή συνέδρια Coaching αλλά και στα διοικητικά συμβούλια επιχειρήσεων πριν την απόφαση για συνεργασία με έναν Business Coach.
Ο Malcolm Higgs, καθηγητής οργανωτικής συμπεριφοράς στη Σχολή Διοίκησης του Πανεπιστημίου του Southampton, και ένας εξωτερικός εξεταστής του Henley Business School, περιέγραψαν 2 περιοχές στο θέμα εμπιστοσύνης στον Business Coach:
Α. Την αξιολόγηση του ατόμου για την αξιοπιστία του Business Coach,
Β. Την τάση του ατόμου να εμπιστεύεται.
Ο Higgs υποστηρίζει ότι η τάση των ατόμων για εμπιστοσύνη αποτελείται από τρία στοιχεία:
- Την πεποίθηση τους ότι οι άλλοι είναι πιθανό να ενεργήσουν με αξιόπιστο τρόπο.
- Τον βαθμό στον οποίο μπορούν να βασιστούν σε άλλους για να ενεργήσουν με συνέπεια και ηθικά,
- Την τάση του ατόμου να αποφεύγει τον κίνδυνο.
Η έρευνά του δείχνει ότι η κατανόηση της τάσης ενός ατόμου στην εμπιστοσύνη είναι σημαντική για την οικοδόμηση σχέσεων και, ενδεχομένως, ομάδων εργασίας και ηγετών, και έχει αντίκτυπο στην ευημερία και την ευτυχία.
Μια άλλη πολύ σημαντική έρευνα στο θέμα της εμπιστοσύνης στον Business Coach είναι της Claire Collins, η οποία παρουσίασε την έρευνα του διδακτορικού της στο τι κάνει μια σχέσης Coaching επιτυχημένη. Έλαβε την αποδεκτή άποψη ότι η σχέση Coach και Coachee βρίσκεται στον πυρήνα του αποτελεσματικού Coaching και διαπίστωσε ότι η εμπιστοσύνη, η σχέση, ο δεσμός μεταξύ του Business Coach και του πελάτη και η σαφήνεια στους στόχους ήταν βασικά. Η έρευνα της επιβεβαίωσε αυτό το στίχο:
«Tα στοιχεία που συνθέτουν την σχέση Coach-Coachee είναι πιο σημαντικά για τους πελάτες κατά την επιλογή ενός Business Coach».
Οι Business Coach που δημιούργησαν ισχυρότερους δεσμούς εμπιστοσύνης με του πελάτες τους, ανταποκρίθηκαν γρηγορότερα στην αναγκών των πελατών.
Επίσης βασικό στοιχείο της σχέσης Business Coach με τον πελάτη είναι η περιέργεια του επαγγελματία, που του επιτρέπει να εμβαθύνει σε περιοχές της ζωής του πελάτη. Στο σημείο αυτό οι επιλογή των εύστοχων δυνατών ερωτήσεων είναι αυτές που οδηγούν στο αποτέλεσμα.
«Περιέργεια ορίζεται ως η επιθυμία για γνώση η οποία κινητοποιεί το άτομο στην εξερευνητική διαδικασία και στην καινούργια γνώση» (Collins, Litman, Spielberger, 2004).
«Η περιέργεια αποτελεί τη βάση της επιθυμίας για προσωπική ανάπτυξη. Συμβάλλει δε θετικά στη διαμόρφωση κοντινών διαπροσωπικών σχέσεων στην θετική επίδραση του ατόμου στο περιβάλλον του, συνδέεται με την ψυχική ευεξία και την εμπλοκή του ατόμου σε δραστηριότητες που έχουν προσωπικό νόημα» (Reis, Sheldon, Gable, 2000).
Επίσης, σημαντικός παράγοντας που η διαδικασία αυτή μαθαίνει στον πελάτης, είναι να είναι περίεργος με απώτερο στόχο αυξομείωσης του ρίσκου.
Το coaching είναι πέρα από μια μεθοδολογία, είναι και μια σχέση. Μια ιδιαίτερη μορφή σχέσης. Υπάρχουν πολλές μεθοδολογίες για το coaching αλλά και αρκετές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξει ένας επαγγελματίας Coach.
Η πραγματική τέχνη του coaching είναι η ικανότητα του να δουλεύει στο περιβάλλον της κάθε σχέσης. Η δύναμη του co-active coaching είναι στην σχέση από την συνεργία.
Καλλιόπη Γκόρη, ACC
Personal & Executive Coach
Πηγή:
- Henry Kimsey-House, Karen Kimsey-House, Laura Whitworth, Phillip Sandahl, Co-Active Coaching: Changing Business, Transforming Lives (2011)
- Colling, R. P., Litman, J. A. & Spielberger, C. D. (2004). The measurement of perceptual curiosity. Personality and Individual Differences, 36, 1127-1141.
- Reis, H.T., Sheldon, K. M., Gable, S. L. Roscoe, J. Ryan, R. M. (2000). Daily wellbeing: The rose of autonomy, competence, and relatedness. Personality and Social Psychology Bulletin, 26, 419-435.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emotional_labor
https://www.henley.ac.uk/executive-education/coaching-and-behavioural-change