Η Μέτρησης της Αποτελεσματικότητας του Business Coaching
Υπάρχουν περισσότεροι από 53,300 επαγγελματίες Coaches στο κόσμο οι οποίοι συγκεντρώνουν 2,356 δις δολάρια ετησίως (2016 ICF Global Coaching Study). Η ανάπτυξη του κλάδου αναγείρει το ερώτημα της αποτελεσματικότητας και της απόδοσης του κεφαλαίου που οι επιχειρήσεις επενδύουν στο Business Coaching.
Στην πραγματικότητα, όταν καλούμαστε να μετρήσουμε την επιτυχία ενός προγράμματος Business Coaching σε μια επιχείρηση, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το ROI. Έχει σημαντική διαφορά από πλευράς δυσκολίας η μέτρηση της απόδοσης της επένδυσης σε ανθρώπους από την επένδυση σε μηχανήματα και εξοπλισμό. Με άλλα λόγια υπολογίζουμε την σχέση:
ROI : (ΟΦΕΛΟΣ – ΚΟΣΤΟΣ) Χ 100 = ROI %
ΚΟΣΤΟΣ
Η οποία καταδεικνύει το εξής:
Για κάθε ευρώ που επενδύεται, πόσα ευρώ επιστρέφονται στην επιχείρηση αφού έχουν καλυφθεί όλα τα έξοδα του προγράμματος Coaching.
Ονομάζεται “ROI Methodology” και είναι η πιο διαδεδομένη μέθοδος όταν πρόκειται για υπολογισμό μη περιουσιακού στοιχείου του κεφαλαίου.
Για να πραγματοποιηθεί μια σωστή μέτρηση πρέπει σύμφωνα με το «ROI Institute» να ισχύουν τα παρακάτω:
Step1: Ανάπτυξη στόχων μέσω του coaching που να βασίζονται:
Στις ανάγκες της επιχείρησης και οι οποίες να επιτυγχάνονται με αλλαγές στις επιδόσεις των στελεχών.
Σε νέες γνώσεις και δεξιότητες που θα πρέπει να αναπτύξουν τα στελέχη των επιχειρήσεων για να αυξήσουν την απόδοση τους.
Step2: Δημιουργία πλάνου αξιολόγησης.
Design που να επιτρέπει την παραγωγή στοιχείων με ROI.
Περιγραφή του επιθυμητού αποτελέσματος.
Ας υποθέσουμε ότι έχεις φτάσεις στο επιθυμητό σου επίπεδο.
Τι κάνεις διαφορετικά ως coach-manager τότε;
Τι θα δουν οι άλλοι να κάνεις διαφορετικά;
Σε μια κλίμακα 1-10 όπου 10 είναι το επιθυμητό σου μέλλον και 1 το αντίθετο, που βρίσκεσαι τώρα;
Step3: Συλλογή στοιχείων κατά την διάρκεια του coaching προγράμματος για επεξεργασία. “Learning Data” & “Reaction Data”, δηλαδή τι νέο έμαθε και πως αντέδρασε (ο ίδιος και οι άλλοι).
Τι πήγε καλύτερα από τότε που έχουμε να τα συζητήσουμε;
Πώς το κατάφερες;
Ερώτηση Κλίμακας
Step4: Συλλογή στοιχείων στο τέλος του προγράμματος coaching . Application data” and “Impact data.” Τι εφαρμογή πετύχαμε και τι επιπτώσεις είχαν οι αλλαγές.
Τι κάνεις τώρα διαφορετικά ως αποτέλεσμα του προγράμματος coaching;
Τι βλέπουν οι άλλοι να κάνεις διαφορετικά τώρα;
Ερώτηση κλίμακας
Step5 : Απομόνωση του coaching αποτελέσματος.
Είναι απαραίτητο αυτό το στάδιο διότι υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των στελεχών μέσα σε μια επιχείρηση και είναι παρόν κατά την διάρκεια του προγράμματος coaching. Kρίνεται λοιπόν, η απομόνωση του αποτελέσματος coaching με στόχο να υπάρχει όχι μόνο ένδειξη αλλά και απόδειξη του coaching αποτελέσματος
Step 6: Μετατροπή των πληροφοριών σε οικονομικές αξίες που αφορούν τα στοιχειά που σχετίζονται με του στόχους του προγράμματος coaching.
Step 7: Αναγνωρίζουμε αξίες ποιοτικές, όπως εργασιακή ικανοποίηση, αφοσίωση στην εταιρία, ομαδική εργασία.
Step 8: Συνοψίζουμε το κόστος του προγράμματος coaching για τον υπολογισμό του ROI.
Step 9: Υπολογίζουμε το ROI με βάση στοιχεία όπως για παράδειγμα:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ,
PEOPLE DEVELOPMENT,
MANAGERIAL SKILLS,
AYΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ,
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Step 10: Συντάσσουμε την αναφορά του προγράμματος Business Coaching.
Στο μέλλον, όλο και περισσότεροι επαγγελματίες θα χρησιμοποιούν the «ROI Methodology» αναφορικά με τα αποτελέσματα του “Business Coaching” για την μέτρησης της απόδοσης του πιο σημαντικού κεφαλαίου μιας επιχείρησης δηλαδή του Ανθρωπίνου Δυναμικού της.
Καλλιόπη Γκόρη, ACC,
Personal & Business Coach
Πηγή: 10 Easy Steps for proving the “Value” of Coaching ‹ http://coachfederation.org/blog. 29 Jun 2017