Η Επιτυχία της συνεργασίας στο Business Coaching
Το Business & Executive Coaching αποτελούν εξειδικεύσεις του Coaching που εστιάζουν σε θέματα απόδοσης και επίτευξης στόχων από την πλευρά των στελεχών μιας επιχείρησης αλλά και των ιδιοκτητών της. Ο σκοπός είναι να επιτευχθεί ένα ανώτερο επίπεδο απόδοσης και αποτελεσματικότητας, σε συντομότερο χρονικό διάστημα.
Πιο ειδικά, ο όρος Business Coaching, αναφέρεται όταν ο πελάτης είναι ιδιοκτήτης ή διάδοχος μια επιχείρησης και η συνεργασία του με τον Coach εστιάζεται στην καλύτερη διαχείριση θεμάτων που σχετίζονται άμεσα με την επιχειρηματική δραστηριότητα, τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της εκάστοτε επιχείρησης.
Το Coaching είναι μια μαθησιακή διαδικασία που συμβάλει πέρα από την επίτευξη των επιμέρους στόχων, και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στα στελέχη, οδηγώντας με ακρίβεια την εταιρεία, σε καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.
Το κόστος του Business Coaching δεν αποτελεί δαπάνη αλλά επένδυση για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης.
Στο Business Coaching, o Coach χρειάζεται να διαθέτει κάποιες γνώσεις και δεξιότητες πέρα των απαραίτητων.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να γνωρίζει:
- Τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων
- Μεθοδολογίες παρακίνησης προσωπικού
- Γνώσεις διαχείρισης της αλλαγής
- Λειτουργία επιχειρήσεων
- Επικοινωνιακές δεξιότητες
- Επιχειρηματική ηθική
- Στρατηγικό σχεδιασμό επιχειρήσεων
O Coach πρέπει να αναδιαμορφώσει την στρατηγική της δικής του προσέγγισης ώστε να ανταποκρϊνεται στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης και συνεργασίας, βάση της κουλτούρας που την διέπει.
Εξίσου σημαντικό είναι να προηγείται μια συνεδρία χημείας για να δομηθεί το πλαίσιο της συνεργασίας και να δημιουργηθεί οικειότητα και σχέση coaching.
Στο τέλος της συνεργασίας, τα στελέχη, ή ο διάδοχος δεν θα έχουν επιτύχει μόνο τους συγκεκριμένους στόχους τους (βάση στοχοθεσίας) αλλά θα έχουν αναπτύξει και νέες δεξιότητες που θα τους οδηγούν σε έναν πιο λειτουργικό τρόπο σκέψης.
Η Επιτυχία της συνεργασίας
Κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία μια συνεργασία Business Coaching είναι να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις προκείμενου να οδηγηθεί η εταιρεία στην μεγιστοποίηση του δυναμικού των στελεχών της.
1ος παράγοντας:
Να ξεκαθαριστεί το πλαίσιο συνεργασίας, η ατζέντα και ο τρόπο της αναφοράς της προόδου του στελέχους από τον Coach στον επιχειρηματία.
Αν για παράδειγμα ο χορηγός/ επιχειρηματίας, ορίσει ως στόχο την βελτίωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων του στελέχους ( ή του διαδόχου), θα πρέπει να διευκρινιστούν τα εξής σημεία:
- Τα επιμέρους στοιχεία για την επίτευξη του στόχου είναι απόρροια της συζήτηση με το στέλεχος, δηλαδή η ατζέντα.
- Το περιεχόμενο και οι λεπτομέρειες των συνεδριών είναι εμπιστεύτηκες.
2ος παράγοντας:
Να γίνει σαφές, ότι το Coaching δεν αποτελεί μέθοδο αξιολόγησης για τα στελέχη, αλλά ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για ανάπτυξη τους.
3ος παράγοντας:
Να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος. Η επιχείρηση που αναθέτει ένα έργο σε έναν Business Coach, οφείλει να παράσχει και τον απαραίτητο χρόνο για να αναπτυχθεί το στέλεχος. Μπορεί το coaching να παρέχει αποτελέσματα σε βραχυπρόθεσμό ορίζοντα αλλά δεν είναι εφικτό αυτό σε 2 ή 3 συνεδρίες.
4ος και κρίσιμος παράγοντας:
Να διαμορφωθεί μια στρατηγική επικοινωνίας της παρέμβασής από κοινού με την εταιρεία και τον Business Coach πριν την έναρξη της συνεργασίας για να μπορέσουν να δημιουργήσουν θετικό κλίμα αποδοχής. Με τον τρόπο αυτό οποιαδήποτε αντίσταση στη συμμέτοχή στο πρόγραμμα θα είναι αντιμετωπίσιμη για να λάβει η εταιρεία το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ο Coach από την πλευρά του διαθέτει στρατηγικές και μεθοδολογίες για να υποστηρίζει τα στελέχη να ξεπεράσουν στην αντίσταση και τους ενδοιασμούς τους.